27 Μαρ 2007

Γυναίκες και Υστερία

Αυτό το post το άρχισα πριν εβδομάδες.
Το θέμα του έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μένα.
Αφορμή στάθηκε ο παρακάτω διάλογος:
-Δεν είμαι εγώ αυτή σου λέω παιδί μου!
Καλή, καλή μου φίλη καθόταν απέναντί μου και προπαθούσε να μου εξηγήσει τα ανεξήγητα...σύμφωνα με αυτήν.
- Έλα ρε μην κάνεις έτσι, όλες τα έχουμε κάνει αυτά.

Προσπαθούσα να την ηρεμήσω και να την κάνω να αισθανθεί καλύτερα.
Λες κι αν κάνεις τις μαλακίες που κάνουν και οι άλλοι, αυτομάτως μειώνεται η σημαντικότητά τους.
- Εγώ ποτέ! Αλήθεια σου λέω!

Καθόταν απέναντί μου, φυσούσε, ξεφυσούσε κι έμοιαζε να τα έχει πραγματικά χαμένα.
- Δηλαδή τι ακριβώς του είπες;

Ας το πιάσουμε από την αρχή σκεφτόμουν, μπας και βρούμε την άκρη.
- Υστερίες παιδί μου, υστερίες. Πως είναι αναίσθητος, πως μ'έχει γραμμένη, πως δεν ξέρει τι του γίνεται και την πληρώνω εγώ τη νύφη κι άλλα τέτοια.

- Αχα! Του έδωσες και κατάλαβε!
- Ναι ρε! Κι όλα αυτά γιατί δεν βγήκαμε...ενώ αυτός έχει διαλυμένο γόνατο και μάλλον θα κάνει εγχείριση!!!
- Ναι, ε;

Είχα καταπιεί τη γλώσσα μου. Δεν ήξερα τι να της πω. Αυτομάτως είχαν έρθει στο μυαλό μου στιγμές απείρου κάλλους, όπου είτε εγώ, είτε άλλες φίλες και γνωστές έχουμε υστεριάσει και το εκάστοτε θύμα κοιτά αποσβολωμένο.

Το ερώτημα λοιπόν που έχω είναι το εξής: Είναι η υστερία αποκλειστικά γυναικείο χαρακτηριστικό;

Εγώ προσωπικά, φοβάμαι πως είναι! Η αλήθεια είναι πως σπάνια έχω πετύχει άντρα να υστεριάζει prive ή ανάμεσα σε κόσμο!
Αντιθέτως, ξέρω πολλές κι εμένα μέσα - που ειδικά με αφορμή τις ιδιαίτερες εκείνες μέρες του μήνα - έχουμε πέσει στο ίδιο παράπτωμα!

Κι αναρωτιέμαι, που οφείλεται τελικά η υστερία;

Είναι επίκτητη ή θέμα γονιδιών;
Είναι παροδική ή κάτι που κρύβουμε καλά μέσα μας;
Είναι φυσιολογική ή μας χρειάζεται γιατρός;

Εσείς;

6 σχόλια:

tria είπε...

«Με τον όρο υστερία, (Hysteria) που έχει αντικατασταθεί σήμερα από τον όρο μετατρεπτική διαταραχή (Conversion disorder), εννοείται στην ψυχολογία μια μορφή σωματομορφικής διαταραχής κατά την οποία το άγχος και οι ψυχολογικές πιέσεις μετατρέπονται σε οργανικά συμπτώματα, όπως είναι η παράλυση, η τύφλωση και η κώφωση.
Κατά τους περασμένους αιώνες πιστευόταν ότι η υστερία είναι κατ' εξοχήν γυναικεία ασθένεια και ότι συνδέεται με τη μήτρα (υστέρα), άποψη που η σύγχρονη ψυχολογία και ψυχιατρική κατέρριψε.
Η Πρωτη θεραπεια που εφαρμοστηκε ηταν το κρυο νερο.» Wikipwdia

«Όποτε βουρ για κρύο ντους να σφίξουν και τα κρέατα, καλοκαίρι έρχεται». Tria

happyland είπε...

Α ρε τρία ξερόλα!!!

alexis είπε...

Ρε είναι για πολλές μπούφλες αυτή η τρία τελικά. Στο μπλογκ της ανεβάζει την υπερπαραγωγή με τον τρελοκαπελά και μπαίνει στα ξένα σπίτια να δείξει τις γνώσεις της. Ουστ κυρία μου, τρώτε πολύ χώρο!

αγαπητή happy, δεν υπάρχει θέμα υστερίας. οι άλλοι είναι μαλάκες, αναίσθητοι & στον κόσμο τους και δεν μας καταλαβαίνουν (ιου-ιου-ιου: πάλι ρε παιδιά? μα ούτε μια κουβέντα να μην πω γμτκνμ?)

tria είπε...

Δε μου πάτε κι οι δυο στο γεροδία λέω εγώ. ΥΣΤΕΡΕΣ!!. Όχι κρύο ντους, αλλά ούτε ολόκληρο παγόβουνο στον κώλο δε σας σώζει μουλάρες (ΑΑΧΧΧ !!! έριξα τα υψηλότατο επίπεδο μου, αλλά το ευχαριστήθηκα)

happyland είπε...

thrills: πες τα για να μην τα πω...

tria: το επίπεδό σου είναι αυτό! οι προσπάθειες να το καλύψεις κρίνονται ανεπιτυχείς...αν δε ξαναβρίσεις στο blog μου, θα θυμηθώ το παλιό σου nickname και το tria θα πάει περίπατο. Καπίς?
Άντε, είχες δεν είχες μ'εκνεύρισες πάλι!!!

*...Nantia...* είπε...

τι μου θυμίζεις τώρα..πως κάνω σαν σκύλα και μετά από 10' μου χε περάσει?και μετά ο άλλος μου το κρατά για μέρες-μην σου πω για πάντα-